Хто такі колектори і як вести себе з ними


Спілкування з колекторами - не найприємніше заняття. Однак, якщо вони зателефонували, чи навіть приїхали до вас - ситуація з простроченою банківською позикою, онлайн кредитом, або можливо аліментами, вийшла з під вашого контролю. Тому важливо знати, як поводитися з колекторами, щоб не лише не погіршити ситуацію, а й навіть вирішити її швидко і з вигодою для себе.

Почнемо з того, хто такі колектори.

Хто такі колектори?

Колектори - співробітники фінансової організації або окремо працюючого колекторського агентства, які займаються стягненням заборгованості у фізичних і юридичних осіб.

І якщо в уяві виник стереотипний образ колишнього “зека” з друзями на джипі часів 90-х, спішимо вас заспокоїти: зараз, колектори - досвідчені юристи, у яких є своя команда, що складається з фахівців, що можуть і подзвонити і зустрітися з позичальником для повернення проблемної заборгованості.

Тому, важливо знати не як боротися з колекторами, а як вести себе з ними таким чином, щоб якомога швидше позбутися від їх дзвінків і вигідно повернути онлайн кредит або прострочений банківський займ.

Як вести себе з колекторами: 3 практичні поради

Якщо ви не знаєте, як правильно вести себе з колекторами - дотримуйтеся 3 універсальних порад і спілкування з такими фахівцями буде простим.

1. Ведіть себе чемно і спокійно

Досвідчені колектори завжди зацікавлені в тому, щоб якомога швидше повернути прострочений кредит. Вони - представники фінансових організацій, тому якщо вести розмову спокійно та чемно, і не витрачати часу на безглузді сварки, то ви без сумніву домовитеся про зручні для обох сторін, умови повернення проблемної заборгованості.

Навіть якщо колектор подзвонив в не зручний для вас час, не поспішайте кидати слухавку, краще домовтеся про дзвінок у зручний час, коли ви зможете конструктивно обговорити ситуацію, що склалася.

Якщо ж ваш номер залишений як контактний, допоможіть своєму знайомому, який допустив прострочення - передайте йому, що вам дзвонив фахівець. Цим ви, заощадите його гроші і можливо врятуєте його кредитний рейтинг.

Пам'ятайте, якщо ви ведете себе чемно, то маєте повне право вимагати цього ж від співрозмовника, якщо відчуваєте, що градус розмови загострюється.

2. Просіть більш лояльні умови повернення своєї заборгованості

Розмова з колекторами, по телефону чи при зустрічі, зводиться до однієї мети - максимально швидкого повернення проблемної заборгованості. А це означає, що ви можете просити:


  • кредитні канікули;
  • реструктуризацію;
  • рефінансування.

Чим швидше ви зможете погасити кредит, тим більшою буде "знижка".

3. Не надавайте особисту інформацію

Недобросовісні колектори можуть використати ваші особисті дані в своїх цілях. Тому, якщо вам зателефонували, і представившись колектором запитують про особисті дані, просять надіслати копії документів або довідок - краще відмовте і зв'яжіться з фінансовою організацією, де брали позику.

Однак, якщо ваші дані були змінені, ви самі зобов'язані надати їх до фінансової організації, в якій взяли кредит.

Як виявити недобросовісних колекторів?

Щоб виявити недобросовісних колекторів, вам потрібно знати:


  1. колектори, що представляють фінансову організацію завжди представляються, вказують хто вони і звідки дзвонять;
  2. якщо вам телефонують з колекторського агентства, що співпрацює з банком або МФО - просіть копії договору про переуступку і документи, що підтверджують право на здійснення діяльності;
  3. колектори, що працюють офіційно, ніколи не будуть давати інші реквізити для оплати кредиту.

Колектори - не вороги

Колектори - посередники між фінансовою організацією і позичальником, що прострочив займ. І їх головне завдання - допомогти в створенні умов для повернення такого кредиту. Дотримуйтеся порад команди Credit365 і зможете повернути будь-який кредит.

Оформити кредит